Ciske de Rat

Om half 12 komt Sil mij ophalen, even langs mijn huis om mijn zuurstof tank goed te vullen, en hop weer naar het ziekenhuis en daar stappen we zo over in een andere auto!!

Riet is onze chaffeuse en Nel is onze TomTom, en Sil en ik zitten lekker samen achter op de bank!
Op naar Antwerpen en naar Ciske de Rat. Onze Tom tom lady en de chafeuse kibbelen wat af...

Dacht dat ik het kippenhok had verlaten, nee nu zaten ik een legbaterij...Zo wat een gekibbel!!

Sil en ik maar lachen!! Het leken net 2 kemphaantjes en we waren nog niet eens, in belgie!

Maar zonder probleem komen in Belgie, nu nog naar Antwerpen ook geen probleem, maar het centrum vinden was een groot probleem!! JA! Maar ik weet zeker, dat het hier was?! Nee hij zei, rechts!!
Ja dat deed ik ook!! Vraag het is aan die man! Een vriendelijke buitelandse man, die duidelijk en goed sprak...Vraag onze Nel. Meneer mag ik u iets vragen??
Ajawel?!
Waar is het CENTRUM??!!??!!WEET U WEL??!!! CENTRUM??!! Net of die man niet weet wat dat is, hij spreekt gewoon Bels!! Nee, Nel dacht dat snapt hij niet! Wij lachen in een deuk!! Sil zei, dat snapt hij heus wel!! Hij vertelde ons dat we weer terug moesten rijden en dan het spoor moesten volgen!! :s

Nou weer 2 kemphanen voor in de auto en op zoek naar het spoor, ja en wij rijden over het spoor! Ja maar, loopt dit spoor wel uit Antwerpen?! Ja, volg nu maar gewoon!! En maar zoeken nergens het Centrum!

Ja, Nel vraag het is, aan dat vrouwke daar!!!

Maar Nel kreeg, denken wij gelijk het levens verhaal te horen van dat vrouwke, het duurde lang, en weer Riet, jeetje wat duurt dat lang!! Schiet toch is op??!!
Ja maar, dat vrouwke had der tas neer gezet, ja dan kan ik toch niet gelijk weg lopen, zegt Nel!!
En nu?
Ja, als maar recht door, en dan rechts, en weer links, dan kom je op de markt! En dan zou daar het Cetrum zijn en de Schouwburg waar onze Ciske zou spelen.
Hoe laat is het vraagt Sil?
Hmmm 5 over 2!!
Ohhh en we schieten weer in een deuk!!!
Om drie uur begint de show!! We komen in een straat...IS het hier dan? Nee Riet, dat is een bioscoop! Hahahaha en nog een keer vragen, ja? Zo? Oke!!
En dan?
Zo en zo jaja!! Ja oke, wij snappen het wel??!!

Riet vlamt ook gewoon over een kruispunt heen, terwijl ik 6 koplampen op mij af zie komen!! :shock: Ik zeg OOOhh ik durf niet te kijken! En anders dan voel je het wel zegt Riet!! Jeetje wat een rit!!
Zijn jullie er al?
Nee nog niet!! Ja daar loopt iemand even weer vragen!! Meneer weet u waar de schouwburg is?? Ja recht, door en dan links en hop en hop en hopper de pop!!!


En hopper de pop we komen toch nog echt aan ook!! Op het plein, (waar het mart is) Dus dat vrouwtje wist het wel, alleen wij niet!! He he eindelijk zien we het bord van Ciske [media id=367667150ISXo size=medium]

Nou metteen de kaartjes op gehaald, Sil en ik eten nog snel een broodje, drink nog een cola en het belletje gaat, de voorstelling gaat beginnen!!
Slurp snel aan mijn cola, gooi de helft van mijn broodje weg!
Op naar de zaal, wij moeten naar 12...
Wij lopen naar 12, staat er tot elf!!
Nou wij snapte er niks meer van!!
En ineens uit de hoogte hoorde we een dame iets vragen. Kunt u het vinden??

Nee roepen wij!
We moeten 12 hebben, maar hier staat tot 11.

jawel u moet hier zijn!!
Hebt u ook liften? Ja helemaal voor aan.

Jeetje!! Dat was best ver!!PPffffff!!

Hoe veel trappen moet ik lopen vraag ik netjes? En ze blijft even weg, ze komt terug en roept 24!!!
24 klere dat zijn veel trappen, blijken het de treden van de trap te zijn!!!! Fjieuw!!

Ow nou dan pak ik de trap wel, zuurstof hoger en hoppa en lopen, niet zo snel zegt Sil!!
En dan eindelijk zitten we in de zaal Dichtbij en een lekkere stoel! Weinig been ruimte maar dat maakt niet uit!! SHOWTIME!!!!!

In 1 woord geweldig, wat een mooie musical!!!
Super mooie liedjes, super gespeelt, alles SUPER!!!! Menig traan gelaten!! Heb er zo van genoten!! Ciske dat Rat was vroeger mijn held!! (ja klinkt erg, maar was wel) En nu ineens liep daar Ciske in het echt maar dan als volwassen Cis!!! Die terug blikt op zijn leven!! Gewelig gespeelt, 2 levens in 1 uitvoering, vooral mooi toen kleine Ciske in het kolenhok moest zitten!! Op het poduim zit Ciske op zijn knietjes spotlight op hem gericht!! Grote Cis staat met rug naar kleine ciske toe!! KRIJG TOCH ALLEMAAL DE KLEREN, VAL VOOR MIJ PART ALLEMAAL DOOD, IK HEB GEEN ZIN OM BRAAF TE LEREN IK EINDIG TOCH IN DE GOOT, KINDEREN WILLEN NIET MET ME SPELEN, NOEMEN MIJN RAT EN WIJZEN MIJ NAA, DE EINGE DIE MIJ WAT KAN SCHELEN, DIE IESTER NOOIT DAT IS MIJN PA! MIJN MOEDER KAN MIJ NIET VERDRAGEN NOOIT DOE IK IETS VOOR HAAR GOED,OM LIEFDE HOEF IK OOK AL NIET TE VRAGEN SCHELDEN IS ALLES WAT, en dan draait grote Cis om en zingt dat liedje mee!![gadget][/gadget] ZO ONTEZETTEND Mooi!!!!!!

Kippenvel tot en met!!
Je bent toch al een kip?!
Ja maar nu begonnen de veren te schieten!! Tranen over mijn wangen zo mooi dat ik het vond! Geweldig gespeelt!! Elk nummer mooi gezongen!!

Pauze!!

Met waterlanders in mijn ogen kijk ik Sil aan!! Mooi zeg zegt Sil, Nou ik vind het ook heel mooi zei Riet en Nel!!

Pauze voorbij!!

Showtime!!

Nou alles klopt en dat Amsterdams gepraat, heerlijk!!! Maar goed de show is voorbij!! Toen kwam het applaus nog!!! ZOOOO!!!!! Heb er nu spierpijn van in mijn boven armen!!!!


Ik klapte als of mijn leven er van af hangde!! WOEHOE!!!!!!

Zo en nu gaan we eten!! Kan je dat nog Monique?

Of moeten we naar het kippenhok?! Ben moe maar wil wel gaan eten! Daar zien we ook Natas, (vriendin) haar zoontje speelde Brammetje in Ciske de Rat. Leuk he?!

We wilden eigenlijk met zijn alle gaan eten, maar dat lukte gewoon niet!! Natas nog bedankt voor de ticket, anders had ik Ciske nooit gezien!! Dank je wel, heb er dubbel en dwars vangenoten!!!!!!!
Nou Sil, Riet,Nel en ik belande in een resteraunt!!!

Zo daar moesten wij lang wachten voor dat ons eten klaar was!!!

Jeetje!!! Hebben een uur moeten wachten, en de volgorde klopte ook geen mieter van!!

Ik zeg nog tegen iedereen mijn scampies moeten ze nog vissen denk ik!!

Ja, eindelijk na 1 uur wachten kreeg Nel eten, toen iemand anders van een andere tafel!
Ow en toen kreeg Sil ook toch nog naar biefstuksuh!! En de andere tafel weer mosselen!!
Zaten jullie allemaal appart dan?
NEE!
Das bels miscchien, maar er klopte geen hol van!!
Toen kreeg Riet haar vispannetje iedereen behalve ik!!!
Ik vraag naar mijn bord!

Roept de ober, die moeten we nog vissen!!!!!!

KRIJG NOU TIETEN!!!!! Paar minuten later krijg ik mijn bord...en een sorry dat het zo lang heeft geduurt!! Jeetje!!

Smakkelijk allemaal!! Ik ben uitgeput!!! We eten en we willen naar huis....

Het afrekenen ging ook al stom! Ja komt u maar hier staan, wij lopen met zijn vieren naar een printer, zegt de ober, Ow het printertje is kapot, ff wachten!!

Loopt hij naar een tafel pakt een deksel van op gegeten mosselen en gooit dat recht voor mij in de prullenbak!!
JUIST 3 BIER EN EEN COLA!!
We snappen er niks meer van!!
We mogen mee lopen, eindelijk de kassa betalen en weg!!!!!!!!!!
In de auto op het parkeer plaats ging het al mis!!!
We lachte al, en ik denk we komen vast morgen wel aan!
Maar eenmaal van het parkeerplaats af, waren we gelijk goed op de weg op naar Tilburg!!!!!