BYTE-X

Zullen wij om half 2 afspreken bij op het Pietervreedeplein?
Ja is leuk zegt Billie!
Tot zo dan!
We zien elkaar op het afgesproken punt! Dus zo gezegt zo gedaan!
Hey waar zullen we iets gaan drinken?
Hier gewoon op het PieterVreedeplein? Ja is goed! Zullen we ook even kijken in Satrun? Oke!! Op naar Saturn, vind het zelf een leuke winkel, veel te zien en te horen...
Zelf zou ik er best een middagje in kunnen vermaken!
Monique!!!
Ja??
JIJ een middag in Saturn kunnen vermaken?
Ja!!
Monique, dat is een mannen winkel!
Ja nou! Vrouwen houden ook soms van mannen dingen en ik dus ook!!

Maar goed Billie en ik zijn de winkel uit, en zeg tegen Bill, wil nog bij de kruitvat binnen, even nog wat zeepjes en BYTE-X kopen!!
Goed gekocht en gedaan, we droppen ons lekker op het terras van het PieterVreedeplein.
Lekker in het zonnetje!! Heerlijk!
2 cola en 2 carpaccio's!! Helaas de 2 carpaccio's gaan pas in de avond uren draaien, jammer! Bill roept doe mij dan maar een tosti! Doe er maar 2!
En onder tussen smeer ik mijn nagels in met BYTE-X, probeer geen nagels te bijten, maar dat is ZO moeilijk!!!
En niet meer vloeken!!
Ben zwaar aan het afkicken!! Dus BYTE-X gaat mij daar bij helpen!! Vooral ook lekker als je van je tosti geniet en dan, ineens schieten al je haarpeilen in de lucht, of je gezicht schiet op een hoopje ellende! wandt ineens heb je ook de smaak van die BYTE-X aan je tosti hangen!!!! En niet vloeken!! Poefffff!! Maar goed we genieten van het zonnetje en ineens komt daar een jonge man op mijn af, knielt gelijk bij mij neer en vraag hoe het gaat! Hey J.B dat is lang geleden?! Ja gaat goed zeg ik maar!! Met jou? Ja ook goed, heb 2 kids 10 jaar getrouwd!! Leuk man dat ik je zie!!!! Je bent geen spat verandert, ja jij ook niet zegt J.B! Kom je erbij zitten? Ik zit achter jullie? Draai me om? Ow "hallo vrouw van J.B, hallo kids!!
We draaien de stoelen om, en zo zitten we nog bij elkaar!
Vrouw lief ging shoppen!
En zo kletsten wij wat bij!! Hoelang hebben wij elkaar niet meer gezien? 10 jaar!! Zodan!! En op de achter grond hoorde ik, een vrouw met dochter zeggen, Ja alles zit vol!!
Draai mij om, en zeg tegen de vrouw "nou wij hebben nog 2 stoelen vrij kom erbij zitten!!!
Mag dat? Ja hoor!!
Vinden jullie dat niet vervelend?!
Nee ga lekker zitten!!
Onder tussen namen J.B en ik afscheid, J.B wenste mij sterkte, doe je moeder de groetjes, roep ik nog!!
Ja zal ze leuk vinden!
Heb je trouwens geen mail?
Jawel!! Ja leuk zegt zijn vrouw! Kunnen we een keer mailen!! Zo gezegt zo gedaan! Groetjes en houdoe!! En zo zitten Bill en ik weer samen met een 2 andere vrouwen aan ons tafeltje. (want we draaide ons weer terug om naar ons eigen tafeltje) Snappie?! Niet? Jammer!!

En toen gebeurde er iets!!
Dochter lief, ik denk een jaar of 24 rookt!
En ze wil gaan roken, en ze vraagt aan mij, terwijl ze mij NIET kent, of ze mag roken, omdat ik er misschien last van heb!! NOU dat vindt ik nou bijzonder!!!!!
Geen gezeur van, OE ik mag niet roken!!! Nee deze jonge dame ken ik niet eens! En ze vraagt of ze mag roken!! Was iedereen maar zo!!
Ik zeg je kan wel blijven zitten, wandt de windrichting stond haar kant op!! Ze stak haar sigaret op en ze zei, als je er last van heb ga ik aan det ander tafeltje zitten!!
Maar de wind redde ons alle 2, dochter lief kon blijven zitten, en zelf ik had er geen last van!! MEID DANK JE WEL!!!

En zo hebben Billie en ik samen lekker in de zon, een beetje bij gekletst! Tosti's gegeten, mijn tosti met een vleug BYTE-X en zo kwamen wij onze zaterdag middag lekker door!! En zo is er weer een mooie dag voorbij!

3 reacties:

Loes zei

Hej moppie!
Vies is dat he die byte x.. hahaha ik had je gezicht wel willen zien! ik heb het ook hier liggen maar smeer het dus mooi niet meer op mijn nagels.. bahh wat een troep:P

wel fijn dat je weer een gezellig dagje @ terras hebt gehad! en tsja dat roken, ziet u nu wel dat de jeugd toch niet zo brutaal is als dat de oudere generatie denkt;) haha
mop nog een rustige en fijne avond!
Dikke kusss
liefs BOE!!:|

rob zei

Het was inderdaad weer terrasweer, maar niet voor mij.

Ik ben bezig geweest om al het onkruid tussen de straatstenen achter en voor ons huis te verwijderen. Eerst gespoten om het onkruid te verwijderen, maar dat is maar deels gelukt (door de vele regen die in de zomer is gevallen).

Na het werk wel even van het zonnetje genoten met een puzzelboekje achter het huis.

Groetjes,

Rob

Alida zei

Gatsie, Byte-x op een tosti. Kan me iets lekkerders voorstellen.
Maar het was verder wel genieten op dat terras.
En jonge mensen hebben vaak meer begrip voor de zieke medemens is mijn ervaring. Ouderen vinden toch dat ze "rechten"hebben opgebouwd door hun leeftijd. Maar dat is generaliseren. Ik denk dat het ook een beetje aan de instelling van onze medemensen ligt.
Maar jou ervaring was er weer 1 om in te lijsten!!