Hallowah

Na 4 en half en maand thuis zijn, heb ik toch maar weer een strippenkaart gekocht voor wat ziekenhuis opname's.

4 September 2009

Ik mocht naar huis, spannend en eng. Dacht als ik eenmaal thuis ben, dan kan ik veel blog's schrijven!! Maar helaas heb ik dat niet gedaan. Had het druk genoeg met van
alles en nog wat, en ook weer niks. Mijn laatste up date was dat ik HU af ben.

Nou onder tussen ging het thuis in begin super goed, kon niet op, zeker toen nog met goed weer, ik liep veel, wandelde lange afstand in avond uren met Tijger. Ging best goed. In de ochtend deed wel mijn pap altijd Tijger uitlaten. Is wel zo fijn, want in de ochtend uren ben ik net een diesel, kom langzaam op gang.

NU 14 Maart 1010

Lig ik bijna 1 week in Utrecht in het ziekenhuis, nu gaat niet zo goed, sterker nog het gaat bietje boel slecht.

Het begon met de kerstdagen al, voelde zo moe, en soms verhoging, maar geen alarm bellen. Dat heb ik nog vol kunnen houden tot mijn verjaardag 27 Januari. Ik was zo benauwd, en kapot...Maar ja eigenwijs zo als ik groot ben, heb ik wel toch mijn verjaardag redelijk kunnen vieren. Nou ja vieren?! We wisten dat ik jarig was.

Op 29 jan ging ik op controle bij mijn Longarts in Tilburg. Probeer zelf nog altijd alles te lopen, maar die trip, werd een trip van tellen. Voor mijn gevoel zat ik al bij de 1000 voor dat ik er echt was. Maar ik belande op Longpoli. Fjiuewwwwww ff zitten.

Ja Monicaaaaaaaaaaa, hoor ik roepen! Loop richting mijn Longarts, schud hem de hand, en ga zo snel mogelijk op die stoel zitten. Probeer het wel te verbergen door netjes met mijn benen over elkaar te gaan zitten in de stoel.(benauwd) Terwijl dat al een karwei was. Maar ik zat, BIG SMILE!! HAAAAI hoe gaat het? vroeg ik!

Ja met mij prima, maar met jou minder zo te zien. Het was toch opgevallen. Dus vertelde ik dat me klote voelde.

Ik ga je nu opnemen.
NU?
Ja!
Echt nie, ik ga eerst nog naar huis, mijn spullen pakken, mijn teckeltje Goewie onder dak brengen, en vraag of ik de volgende dag mag komen. Dat was geen probleem.

Weer terug lopen, tel niet achterste voren terug. Maar duurde wel lang!!
Tijgertje, shit! Dus zo gezegd zo gedaan, belande ik de volgende ochtend in een 4 persoons kamer. Voor mij geldt het nog steeds als kippenhok, maar dan nu met 4 kippen.
En DRUK dat dat was, jeetje werd er alleen maar gekker van!

Wat een gekakel en drukte door de bezoekers van de andere 3 kippen. Ik kon helaas mijn rust niet vinden, en een 1 persoon kamertje kon ik wel vergeten. 2 Weken heb ik in Tilburg gekuurd, de eerste week knapte ik goed op. En op een of andere dag sloeg het weer om. Hoesten en mijn Co2 was aan het stijgen. De beademingskap werd weer bij gesteld, en hopen dat de CO2 zou gaan zakken. En ik werd weer naar huis gestuurd.

Voelde me niet echt lekker, maar het zal wel bij de CF horen. Eenmaal thuis ging het redelijk. Een week later op controle in UMCU. Ook een opname! Nondeju toch wat nu weer?! Mijn Arts wil mij opnemen, en kijken wat er gebeurt met die stomme Co2!
Weer alles regelen!

Weer moet ik Tijgertje ergens anders laten logeren.
En Tijger heeft me toch een logeer adres gevonden.

In Rotterdam, bij Hans en Julia (dank je wel Hans en Julia) en zo als iedereen weet hebben H&J ook een Teckeltje, dus leek mij dat wel leuk en gezellig voor Tijger. Tijger is een Mannetje en Charly een Vrouwtje. Dus in feite had Tijger een Blind date....WOEHAAAAAAAA voor mijn teckel.

Dus H&J gebeld en ze wilde maar wat graag voor Tijger zorgen. Dus Tijger leert nu Rotterdams te blaffen, lukt alleen niet. De zachte G zit er in gestampt!!! WOEHAAAA

Dus ik weer balend naar het UMCU, ik dacht dat ik voor 2 weken moest blijven, gek genoeg waren het maar 2 nachten!!! Oke handig, maar ook gek. Maar ben wel wat gewend
met het umcu.

Dus zo waren Tijger en ik weer snel samen. Hij blaft nog steeds met een zachte G. Is nog niet verliefd op Charly, maar wat er nog niet is, kan nog komen.
En toch ging het niet goed, voelde me vaak een dweil en ben zo moe als ik weet niet wat. Mijn Arts uit Utrecht wil me over 2 weken weer zien.

Inmiddels lig ik weer al een aantal nachtjes in het UMCU. De eerste dag was gelijk een zwarte dag, dat was de dag, dat Mike helaas de aarde heeft moeten verlaten. Dus dat was geen leuke dag, en alles was verdrietig. In de CF wereld en in het ziekenhuis ook.

Bij mij gaat het stiekem niet goed. Mijn saturatie zit gemiddeld tussen de 70 en 80% met 2 liter zuurstof. Ik hou vocht vast. En voel me niet echt 100% Ben flink aan de AB. En zelf knijp ik hem wel. Misschien wel weer HU. Onkruid vergaat niet, dus ik zeker niet!!! Maar heb wel alle kleuren poep in mijn broek!

Oja, en Tijger is weer bij H&J. Nu is Tijger wel verliefd, en blaft een beetje Rotterdams, maar die zachte G krijgen ze er toch niet uit. Dus hij bluft een bietje!

7 reacties:

Tamara M. zei

He meid, ik denk aan je, en ik hoop dat je je toch een beetje beter gaat voelen. Misschien wel op HU, maar dan krijgen we misschien onze longen wel samen!!

We gaan ervoor!!

liefs Tamara

Alida zei

Mijn lieve dappere apie,
Wat knap dat het je gelukt is een blog te schrijven terwijl jij je zo beroerd voelt.

Ik kan me voorstellen dat je hem nu begint te knijpen.
Zegt genoeg over hoe jij je nu voelt.

Dan maar op HU en duimen dat die broodnodige longen nu snel komen.
Dit hou je geen jaren meer vol ben ik bang.

Maar je bent een knokker, dus kom op meissie zet je schouders er onder.

En misschien zorgt Tijger straks wel voor hele mooie baby teckels. Dat zou nog eens een kadootje zijn.

Hele dikke apeknuffel van mij voor jouw!!!!

Cash en Els zei

En ik maar denken, "geen bericht is goed bericht". Wat ontzettend jammer dat het minder met je gaat. Ik hoop dat je in het zkh toch weer een beetje kunt opknappen zodat je weer naar huis kan, naar je eigenste Tijgertje.

Heel veel sterkte!!

LIeve groet, Els

Saskiaxxx zei

He lieferd,
Wat is het toch klote voor je!
Hoop echt dat je heel snel opknapt!
Ik duim voor je!

Liefs en hele dikke knuffel,
Sas!

lielie zei

whoeoeoeoeeo goeie een blog.
Je komt er wel, gewoon stationair door blijven gaan hon. dikke kus lie.

lufjoe

Anoniem zei

Hoewel ik je verhalen erg heb gemist, vind ik het vreselijk om nu weer je verhalen te lezen. Tenminste..... omdat het zo klote met je gaat. Hou vol meisje!
Omnia.

Anoniem zei

Ik volg je blog, ik kom je tegen op Hyves, en bij alles wat ik lees denk ik, wat ben jij een KANJER, en wat zijn die nieuwe longen je gegund!! Anne-Marie een stille lezer