Verf bestellen en tevens een donor afdwingen!!

Pa komt u mij nu al halen, kunnen we de verf spullen al gaan halen bij Hornbach? Ja is goed ik kom er aan!! We rijden aan op naar Hornbach had de kleurenkaart in mijn handen dus het was heel handig gewoon een paar emmers pakken en op kleur laten mengen!! De plafonds worden off course wit, en mijn muren overal zacht geel!! Ja ik hou van geel is een warme kleur! Lekker zonnig! En de rest is wit al het houtwerk word in hoogglans wit afgelakt!!

Dus ik met mijn kleuren stijl op naar de man van het mengen voor de verf! Kan ik jou helpen vroeg die jonge man! Ik zeg ja ik wil deze kleur en hupper de pup en zus en zo en dan zo kan dat? Ja hoor!! Mijn pa struinde steeds alles af voor kwasten!! En de verf man keek mij maar steeds aan!! Hij dacht ze komt van de maan!! Wat heb jij als ik vragen mag? Ikke? taaislijmziekte!! OW ja daar had ik vroeger ook last van!! (Tuurlijk meneer) Ik zeg ow heb jij ook CF dan? Wat CF? Ja CF!!! Uhmmm ja nee ik had vroeger lichte vorm van Astma!! Ja ja ja lijkt er op!! Och ja zei hij nog zo spontaan, zo hebben we allemaal iets!!

Ik zeg PARDON!!!! Ik wil wel met jou ruilen, maar jij niet met mij!(Dacht in mijn zelf RUSTIG Momiep) Ja,daar heb je gelijk zei de man!!

Ik zeg ben jij trouwens DONOR? Hij keek mij bedenkelijk aan! ja, zeg het is? zei ik!! (ik vroeg het niet ik dwingde het gewoon af) Nee ik ben geen donor!! Nou dan word het nu tijd dat jij daar nu een verandering in gaat brengen!! Hij keek steeds moeilijker!! Ja maar ik kan toch een nier afstaan, maar de rest toch niet?! Ik zeg ja, je geeft je organen toch ook pas af als je dood bent!!

Zo moet je het zien...Jij sterft en je hart of longen geef je door aan een mens en die start een nieuw leven!! En dan leeft jou long of hart toch bij iemand anders lichaam verder!! Vind je dat niet romanties??? Hij moest lachen Hij zei'verdomme je lijkt wel een vertegenwoordigster voor longen! JA, zeg ik en word je nu donor???? Ik zag dat ie begon te twijfelen!!! (Zet door Momiep jij wint deze deal!!) En word je dan weer beter? Ik zeg vol moed ja hoor!!!!! Tuurlijk!! Maar dan moet jij wel eerst donor worden!!

Hij weer, ze moeten het systeem veranderen..Ik weer, ja dat werkt niet!! Dat is wel gebleken dus er niet om heen draaien!! Ja maar ze moeten de mensen een brief sturen, dat je die dan kan invullen!! Ik riep al heb je 2 jaar geleden al gehad, Heb je die ingevuld? Weer baalde hij en toch lachte hij en weer zei hij nee!! Ik zeg nou en zo moeilijk is het niet!! Je gaat [www.donorregister.nl] en hoppa in vullen!


Nou ik ga er over na denken!! Nee, je moet het invullen!!! Weer lachte hij...jeetje je houd wel vol!! Ik zeg ja, ik moet longen hebben!! En ik niet alleen!! Mijn pa dacht oke Goewie, das mijn dochter! Nou ik ga vanavond op internet kijken!! Echt?? Ja!!

JA maar als ik hem nou in heb gevuld, hoe weet jij dat dan?? Hmmm die is slim dacht ik!! Mag ik jou nummer??? NEE!! Ik pak de pen uit zijn zakje van zijn bloese en stuk pappier, ik zeg hier heb je mijn @mail, ben je donor dan mail je mij maar!!! En hoe heet jij dan? oke schrijf snel Monique!! En voor hij weer mijn nummer wilde vragen, propte ik het briefje weer in zijn zakkie met pen en al, ik sloeg er op en zei en wel in vullen he?!!Hij keek bedust!! Hij knikte, en riep JA EN IK HEET PAUL!!! Mijn pa en ik liepen al weg en ik riep zonder om te kijken DOEI Paul!! (weet toch al dat je hem niet invult)


Mijn pa moest lachen!!! Komen wij aan bij kassa en pa zet alles op de balie en ze scant alles! Tot mijn opluchting was het goedkoper!!! En dat was haar niet onopvallend gebleven!! Zo een opluchting? zei ze! Zeg ja, is toch fijn, onder tussen is mijn pa alles al weer op de kar aan het leggen, zegt de kassa dame, wat ruikt u lekker!! Ikke?? Ja, of ruikt U MAN zo lekker???!!! Ik kijk heel vlug naar rechts en daar staat mijn PA!! Die al toch over 60 is, en ze denkt dat mijn PA mijn MAN is!!! Ik zeg mijn man???? Man das men pa!!!!! Moet niet gekker worden!! We zijn onder weg naar de auto ik zeg zo Pa, of u ziet er nog heel jong uit, of ik heel oud!! hahaha We moesten wel lachen!! Hebben we gelijk de laminaat op gehaald!! Dus alles al in huis!! Fijn gevoel!!

Heeft meneer PAUL al gemaild??? Nee natuurlijk niet!! Maar mailt hij mij wel en is ie donor dan schrijf ik er iets over!!

P;s De typ foutjes zijn Inclusief!!!

5 reacties:

Anoniem zei

Hahahaha wat een mooi verhaal!! Zo hoort het!
Succes met klussen!!

Unknown zei

Goed werk Monique! Ik had 't laatst aan de stok met 'n oude vrouw die wist mij te vertellen dat ik rokerslongen had,want die had zij tenslotte ook! (ik moest 'n beetje kuchen). Toen zei ik dat ik nog nooit gerookt had en dat 't 'n aangeboren aandoening is. Nou zij blijven zeuren dat 't 'n rokershoest was. Ik zei toen;rookt u maar lekker verder,daaag!

Yehudith zei

Haha, dat is een goeie :D.

Ga ik de volgende keer ook doen, voor Tamara :p ofzo.

Leuk verhaal weer :). Ga zo door zou ik zeggen ;).

Groetjes, Judith

Anoniem zei

Go girl!! Ik lach me suf, ik ga zeker op zoek naar de Paul, in de Hornbach en zal hem vragen of hij ondertussen zijn formulier al heeft ingevuld :) hihi!

X

Remke zei

was gistere ook in de hornbach met bas die moest ook kwasten hebben..
Maar als ik m tegenkom gaak eens vragen of ie al donor is geworden desnoods trek ik me shirt uit zodat ie me mooie litteken kan zien.. en dan zeggen.. HIER RED JE LEVENS MEE!
haha goed bezig meid..
ga zo door!!!
kom gauw eens langs.
kuss