Alweer op mijn Giegel!!!!

Heb de laatse tijd vaak last van dat ik op mijn giegel val!!

Van de week viel ik zo achter over van mijn stoel!

In zeeland dacht ik wel de steile weg terug naar beneden te lopen, maar dat was zo steil, dat was ook zo bekeken!!

En vandaag was ik onder weg met Mart, hij heeft geen werk (heeft last van zijn rug)verveeld zich dus te pletter net als ik, dus soms vangen wij dan die verveling op, om iets te gaan doen!

Vandaag was ik brak, maar ik wilde weg uit dat kippenhok, Ff bellen! Hey heb je iets te doen? Nee eigenlijk niet. Gaan we iets doen dan? Ja is goed!

Wat hebben we nu eigenlijk gedaan, we zijn naar zijn oude huis gaan kijken, waar hij samen met vroegere liefde heeft gewoond. Volgens mij in Weelde.
Nou een super mooi huis, maar ik zou er nog niet willen wonen al kreeg ik er een vent bij!! Mij te stil, te doods en te Bels!! Sorry belgie!! En zo kreeg ik langzaam het verhaal te horen hoe vaak Martin overal heen had gefietst door de wegentjes van Belgie!! Hij ging er helemaal in op!!

Ik was moe, ik luisterde wel, maar niet aandachtig genoeg!(sorry) Ik was kapot!! Maar goed, de natuur is altijd mooi, dus tuur je lekker door het raam en je word al vermaakt door al het mooie groen, en wat nu weer langzaam verkleurd!!! Heb altijd al van de natuur gehouden, voel ik mij vrij in!!

Maar goed ik schiet zo hier en daar even een plaatje! Ik zeg hier kon je toch ook ergens zwemmen? 't zand!
Ja volgends mij noemde wij dat zo vroeger!!

Ja hoor, zegt Mart das hier! Ik vraag of ie er door heen wil rijden en verdomt alles was nog het zelfde!! Meteen dacht ik de eerst volgende keer als ik Tijger ophaal, ga ik hier met Tijgertje wandelen!!

Geen kip te zien, geen hond dus veilig! Want teckeltjes denken vaak zelf dat ze op een pitt-bull lijken, alleen ze zijn veel kleiner, en als een pitt-bull bijt heb je 2 teckels!! En aangezien hij zo weleens kan doen, heb ik vaak schrik als ik een andere hond tegen kom!

Maar goed wij gaan daar binnen kort op de hort! (Tijger en ik dan)

Ik ben moe, en wil eigenlijk graag naar mijn kippenhok, maar Mart was zo in zijn ellement met zijn fiets verhalen, dat ik dacht ik zeg niks!! Ik kom wel wat later aan in mijn kippenhok!

En inneens zie ik in mijn linker oog hoek boom stronken liggen, en we rijden door! Opeens zeg ik tegen Mart rijden wij zo dadelijk ook weer terug? JA, waarom dan?! JA, ik zag wat boomstronken liggen!!!! Ja en wil je die hebben dan? JA, eigelijk wel!! waarom wil je die dan? Vind ik mooi ruw hout, laten drogen komen er scheuren in, dan stop ik daar mijn wierrook stokjes tussen!! En wel eerst de stronk in de olie zetten is erg mooi! Vind ik!!

Oke dus we komen weer aan, bij die boomstronken!! Ik was net zo blij als een kind die in de Bart Smit iets mag uitzoeken zo voelde ik mij tussen die boom stronken!! Mart dacht die Goewie gaat te snel, wil te veel sjouwen en stapt uit de auto en snuffelt mee!! Die is niet mooi, die ook niet, ja die (jawel te blij omdat ik hout zag)
Zag ik de andere takken niet, zag alleen maar stronken!!

En hoppa daar vloog ik weer op mijn giegel!!! G*&^%##$Ver^%$$^&&* AUW mijn knieen, en gelijk mijn knieen zijn zo groen als gras!!! Fucker de Fuck!!! Nou ik vind mijn stronk en wil eigenlijk naar mijn hok!!! Dat wilde ik al!! Maar ja, die stronken Riepen ook zo hard!!!

En zo val ik de laatste tijd nogal!! Komt het dan toch omdat ik niet zo spoor?!Was blij dat ik mijn kippenhok zag!! En zo ben ik weer de dag door gekomen!! En Mart bedankt voor je Fiets verhalen, en je gesjouw met de stronken!! En nu? Nu ligt mijn stronk te drogen op mijn vensterbank!! En nu? Ja, en nu is mijn verhaaltje klaar!!!

2 reacties:

Anoniem zei

Heeee Monique,

Weet je hoe mijn oma dat vroeger noemde, zo veel vallen... ?
Die noemde me dan een klossenbak
Echt Tilburgs volgens mij!
Sterkte met alles en een dikke knuf!
Laura

Unknown zei

He meis,

Ik ben erg benieuwd hoe het met je gaat, en eigenlijk wilde ik je gewoon een knuffel sturen!

Laura