Taxi ritje's


Elk weekend als ik naar huis ga, komt er een taxi van uit Tillywood mij ophalen in Utrecht.
En brengen mij elke zondag avond weer terug naar het UMC Utrecht.

Dit afgelopen weekend, was het mijn laatste weekendje thuis.
Vanaf volgende week, halen ze mij zondag's avond niet meer op om mij naar Utrecht te brengen.

Nee dan word het alleen voor de controle's.
Vaak baalde ik van de ritjes, maar je had ook hele leuke ritjes.

Zo heb je een chaffeur, (alias Rocky Billie)
Die heeft ALTIJD goeie cd's op.
Van CCR, tot Dire Straits, Theo Maasen, en zo waren die ritjes altijd leuk.
Vol met muziek!


En dan vloog dat uur voorbij als je onderweg was naar Utrecht.

Rocky Billie, had ook een keer alleen maar CCR!
En dat is heel leuk. Dus zei, echt leuk weer die muziek.
Nou je mag die cd wel hebben hoor!

Kijk hem aan en vragend, MEEN JE?!
Maar het zijn 2 cd's als ik jou volgend weekend weer ophaal. Dan krijg je ze alle 2.

Keek weer naar hem, en keek of ik water zag branden.
Nou wat aardig van je, maar dat hoeft niet hoor.

Ja wel, brand ze toch!
Oke deal roep ik! Tot volgend weekend.

Maar eigenlijk wist je nooit wie je in het weekend had.
Sommige heel leuk en andere wat minder.
Maar dat zouden ze ook van mij gedacht kunnen hebben.

Als ik moe ben, zeg ik geen flikker tegen de chaffeur.
Dan zit ik stil, en staar maar voor me uit. En luister naar de muziek op de achter grond.

Afgelopen zondag (gisteren) om 18:30uur staat de taxi voor de laatste keer voor m'n deur.
Laatste ritje van mijn weekend.

Zie in me ooghoeken dat het Anja is die me komt ophalen.
Ons Moetie helpt altijd mee, de spullen die de taxi in moeten.Zet moetie altijd in de gang.
Ik sluit de deur van mijn huisje en geef ons Moetie en X en ga in de taxi zitten.


Anja rijd met de Taxi weg.
We komen nog langs het straatje van mij Moetie, en ik zie staan.
En we zwaaien naar elkaar. Tis even stil in de auto..Wel lekker warm.
Anja heeft altijd de taxi op temprateur. En ook altijd de radio aan 8FM staat op.

Zeg tegen Anja, dit word ons laatste ritje.
Hoezo? Vraagt ze.

Vertel dat ik naar huis ga. OW wat bijzonder zegt ze.
Ineens vraagt ze, of ik het programma heb gezien van die vrouw met transplantatie?
Ik vul aan en vraag, je bedoelt over Kim Moelands?

Ja antwoord ze. Wat een wonder he...Zo zie je maar....blijven hopen en niet opgeven!!
Dacht laat ze maar even praten. En zeg ook dat ik het programma erg mooi vond.
Goeie muziek op 8FM, zing zachtjes mee.

Maar Anja zingt harder mee, dus durf ik ook wel vals mee te zingen. Hahhahahah
En zo volgt onze reis naar Utrecht. Zingen en genieten van de muziek.

We komen bij het UMC aan. Stap uit de taxi.
En Anja pakt mijn spullen, ze legt alles op mijn rolstoel.

Ze kijkt me aan, en zegt weer, Hou moed en niet opgeven!!
Kijk haar aan en zegt rustig, dat ik niet meer op de wachtlijst sta.

We kijken elkaar strak in de ogen aan. Ze pakt me vast, en ik pak haar ook heel stevig vast.
Er zat zoveel liefde in dat moment, dat ik even brak en begon te huilen.
Anja had ook tranen.
We laten elkaar los en kijken elkaar diep in de ogen,
we geven elkaar een stevige zoen op de mond!

Ze wenst mijn veel sterkte!
Ze verdwijnt in de taxi en ik loop richting de draaideuren.
Kijk nog 1x achter om.

Zie Anja zwaaien, ik geef haar een hand zoen.
Draai mij om en loop door de draaideuren.
Zie Anja nog weg rijden!


Bijzonder moment!



PS De cdtjes van CCR heb ik nog gekregen!

Liefs Just MoMo XX

10 reacties:

moetie zei

lieve Monique .
zo zie je maar .dat er mensen
zijn waar je op dat monent .
veel liefde van krijgt,
maar mischien als je op controle
moet komen ,
Anja nog weer teggen komt ,
dikke kus je moetie ,

.

Jesse zei

Mooie woorden, ik wordt er stil van en dat is vrij uniek voor mij....

Jesse

Anoniem zei

Mooi mooi .. ben er helemaal stil van.

X Ad

femkekeurentjes zei

Hele dikke kus & Knuffel !!

Koen zei

Hey Mo,

mooi verhaal. Er zijn echt wel leuke mensen op de aardkloot. Dat was er weer zoeen...Blij dat je "Buiten" ben

Alida zei

Tranen in mijn ogen bij het lezen van je taxi verhaal.

Eerst van pret maar later van ontroering.

Meid, je doet het goed.
Het is JOU beslissing.
En dan is het altijd goed, wat er ook gebeurt.

Kus

Denise zei

Ben er stil van.. Super mooi moment!

Liefs Denyce

Anoniem zei

hoi Momo,
wat een bijzonder verhaal weer! en zo mooi opgeschreven.
Fijn dat er Anja's bestaan!
Ik hoop dat je daar in Tillywoon een heel goeie tijd gaat hebben en niet te vaak weer naar Utreg moet gaan.
Blijf schrijven!

xxx

bob

Anja zei

lieve lieve monique lees net alles nog eens door en wat leuk was dat etentje met henri. Ik hoop zooo dat je nog kunt genieten. en nog een fijne tijd tegemoet gaat.Als je vrijdag jarig bent en ik heb een gaatje kom ik je zeker feliciteren en dan proosten we op een dapper en mooi mens.Dikke kus van je taxichauffeusse anja.

Anoniem zei

Monique, ik sta 20 maanden op de wachtlijst, ik vind je heel moedig en ik ben enorm ontroerd door het verhaal over de taxichauffeuse en jij. Ik wens je het allerbeste en heel veel moed en sterkte.

Dineke