DE sjaal.


Weet je wat ik leuk zou vinden? Wat dan, vraag ik aan Henry. Een zelf gebreide sjaal!
Kijk hem stiekem aan, en kijk of hij het meent. Zie dat het serieus is.

Een sjaal? Vraag ik.
Ja een zelf gebreide sjaal, die jij speciaal voor mij gemaakt hebt.

Maar ik kan niet breien!
Ja dat maakt niet uit, ik vind dat leuk zegt Henry.
Weer kijk in naar hem, hoop dat hij zegt dat het een grapje is.
Maar het is geen grap. Heeft ook nog wensen, de sjaal moet net zo groot zijn als ik.

MEN! Ben wel klein, maar omdat hele stuk te breien, dat is wel veel. Henry vind het zo leuk, dat ik bezwijk!
Henry heeft gewonnen, en ik ga breien!

Euhmmmm waar de fuck haal ik wol, of brei bollen? FF moetie bellen. Tuuut tuut tuuut, (geen groeten van ruud) dit is de foon!! Hallo?! Hey mam, heb een vraagje, weet u waar ik breibollen kan kopen? Hoor ons mam denken.
Hoezo breibollen? Vraagt ze.
Zeg heel stoer, ga een sjaal breien voor Henry. Ow bij de Zeeman, of de Wibra hebben ze wel breigaren.

Denk in me zelf, echt nie! Geen Wibra, of Zeeman! We kletsen nog wat, en hangen op. Kruip achter de pc. GOOGLE HA!!!! Die vind alles. Typ 'breiwol' en ja wel hoor, heel de pagina vol. Kom bij wwww.wolonline.nl Maar hoeveel bollen wol heb ik nodig???

Bel de winkel op, vertel het verhaal en ze verteld mij, dat ik 8 bollen nodig heb. En maat 8 voor de breinaalden. Hihihi vind het leuk dat het me lukt, om aan die bollen te komen. Betaal via Ideal, en zoefffffff ze worden naar mijn huisje verstuurd. Het weekend breekt aan,ga naar huis en hoop dat het pakketje bezorgt was. MAAR DAT WAS NIET!!! WTF!!!!

Maar een vrouw is ongeduldig, dus ik ook...en wilde perse dat weekend die bollen hebben, want wilde wel eens aan Henry laten zien wat ik kon. Begon het wel leuk te vinden. Vooral omdat Henry het zo bijzonder vind. Tis zaterdag en de bel gaat.

TRRRRRRRRRRRRRRRINGGGGGGGGGGGGGGGGGGGG loop naar de voordeur, en verdomme blijf weer met de zuurstofslang hangen aan de poten van mijn tafel. (hoe kan dat?) Nou de slang is best dik, en die kan precies onder mijn poten van mijn tafeltje komen, omdat daar van die dikke stof spijkers er in zitten. Dus mijn oren worden weer naar achter getrokken me gezicht plooit weer alle kanten op... Pleur die slang van me gezicht vloek wat, en doe de deur open.

Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaa ze zijn binnen, 8 donker blauwe bollen. Dus ben blij en zegt tegen ons mam, ze zijn er. Och wat een dikke naalden zegt ons mam. Weet niet?! Ons mam zet het begin er op, ppffff weet dat al helemaal niet. En ben toch een vrouw. Maar breien? Heb daar helemaal niks mee, ga nog liever klussen, dan breien. Maar goed, heb het er voor over.

Maar ons mam, begint 2 rechts en dan 2 links...Me hersens kraken al. Kijk naar ons mam, en ze doet dat heel rustig op der gemak en zonder probleem. Dacht HA! Go Moetie!! Maar zeg ineens tegen ons mam. Jah maar, hoe jij nou aan het breien bent, dat gaat mij nooit lukken. Oke zegt mam, dan doe je 1 baan recht en de andere links. Heb het idee dat het om een heel moeilijk wiskunde feit ging.

Oke mam, nu ga ik wel breien...OCH OCH!!! Er zit een vriendin bij, en die kan breien. Maar die keek mee, en lachte vooral om mijn gekluns. Ben flink aan het vechten, met de naalden. Begin al te vloeken. Ben ff bezig...kijk heel trots, maar er zaten ook gelijk hele mooie gaten in! Heb blijkbaar steken laten vallen.

Bel gelijk ons mam. Mam?!!! Heb gaten in DE sjaal. En ons mam, is voor mij DE EHBO met van die dingen. Moeders weten altijd alles. Me vriendin zit maar te lachen. Hoor de voordeur open gaan. HAAAAAAAAAAAAH mijn engel, ons moetie stapt binnen. Die was snel komen kijken.


Ze keek me ook echt aan van, kunde gij nou niks. Maar ze red me, zoals altijd. Ze haalt de steken op. PFJIEUW!!! Zal morgen wel aan Tante Riet vragen of ze wat wil breien voor jou. OOHHH echt? Ja ga het vragen. Opgelucht haal ik adem. Komt het misschien toch nog wel goed. Ons mam gaat weg, en ik probeer nog wat door te breien.

Weer een engel in de familie, Tante Riet wil breien! WOEHAAAAAAAAAAAAAAAA Maar voel me toch wel lullig naar Henry toe. Maar vond het ook wel fijn dat mijn tante mee wilde helpen. Tis zondag, mijn weekend zit er op! Moet weer naar mijn kippenhok.
Maar DE sjaal?! FUCK!!! TANTE RIETTTTTTTTTTTTT, die was niet thuis. Op het laatste moment komt ons mam, met DE sjaal aan zetten.

Nu komt mijn moment. Nu moet ik aan de slag. Vloek wat af, en heb gewoon een stijfe nek, door de houding van het gekke breien. De verpleeging moet lachen, en ze komen allemaal kijken. Dus vertel het verhaal achter DE sjaal, en iedereen vind het leuk! Stuur naar Henry een WHATSAPPPPPPPPPPPP zeg wat een FUCK sjaal. Maar we hebben er ook veel lol om.

Komt weer een engel op me pad... Nurse Annet. Ze ziet mij breien en schiet in de lach. Doe ik het zo stom? Nou soepel gaat het niet he? hhahaha We liggen met zijn 2 helemaal in een deuk. Vertel weer het verhaal van DE sjaal. En Nurse vind het ook bijzonder. Als ik nachtdiensten moet draaien, dan brei ik wel eens een stukje voor je. OW echt? Dat is cool.

DE sjaal begint smal, en vraag mij niet hoe, maar ik maak hem steeds breder. Er vallen weer gaten in DE sjaal. Stuur weer eens een berichtje naar Henry. Er zitten gaten in je sjaal. Zelfs dat vind Henry niet erg. HHHMMMM wie wil er nou een sjaal met gaten?! Ja ken er maar 1. Nurse Annet, heeft weer nachtdienst. Slaap half en zie Annet binnen komen, en zie ze verdwijnen met DE sjaal.

De morgen breekt aan, kijk naar mijn tafel en er ligt een briefje en DE sjaal. Op het briefje staat. Waarom is DE sjaal zo breed is? En heb je lekker geslapen....weer een stukje er aan. Het weekend breekt weer aan. DE sjaal gaat mee, en hoop dat Tante Riet weer wil breien.

Maar toen ons mam, DE sjaal zag....SCHROK ze! Zeg wat?! Jaaaa er zitten gaten in, die ziet er niet uit. Ja maar zo wil Henry hem hebben. Ik begin wel opnieuw zegt ons mam. Nee dat wil ik niet. Heb er zo op gewerkt, laat dat er niet uit trekken. En ook omdat Henry hem zo graag wil, ondanks de gaten, scheef,van smal naar breed. Dat vind Henry een Mo sjaal. Dus er werd niks uit getrokken. AF BLIJVEN!!!!

Nou geen 1 tante wilde mee helpen, ze zeiden metteen.....We trekken er alles uit en we beginnen opnieuw. Jeetje NEE!!! Laat maar. Brei wel weer in het kippenhok. Thuis kwam het er niet van.

Een labeltje aan DE sjaal is ook leuk, dan is het helemaal een echte MO sjaal. Hebben we hem weer, Google!
Weer een pagina vol met labeltjes en weet ik veel. Tik er 1 aan, en die valt gelijk in de smaak. Wil een oranje label en met blauwe letters, Just MoMo XX er op laten zetten. Ja en weer Ideal, (ideaal) ZOEFFFFFFFFF die komt vast wel aan.

Nou naar vele malen, vloeken, stijve nek te hebben...Stapt in eens mijn gezellige arts binnen. v.d.Gr en zijn oog valt op DE sjaal. Hey, maar ik kan ook breien zegt mijn arts. Kijk hem aan, en schiet in de lach! Zitten eerst aan een pittig gesprek, en dan begint meneer ineens over breien. Hij pakt de sjaal en begint te breien. WHAT THE FUCK!!! Pak me mobiel en maak er een foto van. En trots dat hij was hhahahahaha



Kijk is!! Hahhaha lachen toch. Stuur de foto naar Henry en die moet er wel om lachen. Nou naar veel brei werk, en hulp van me engeltjes is DE sjaal wel klaar. Nurse Annet, heeft hem wel weer smaller gemaakt. Anders was werd hij wel heel breed. Maar er hingen ook nog slierten aan, van al die bollen. Die moesten nog in gestopt worden. EUHMMM hoe doe je dat nou weer? Gewoon aan mekaar knopen en knippen. HAA.... Dacht echt OCH GERM die Henry!! hahahaha


Weekend breekt weer aan. Ben weer thuis en hoop dat de labeltjes er zijn. Nope! GODVERDOMME.
Maar zaterdag, kwam de post en daar zaten ze tussen. Moetie kwam me helpen om die label aan DE sjaal te naaien.
We wisten het alle 2 even niet. Ik zeg doe van die kruisjes in elk hoekje. Ja das wel leuk. Maar dan kwam het achter het labeltje weer niet uit. Alles weer der af. Nieuw label knippen, en nog een keer proberen. Jaaaaaaaaaaaaaaa gelukt!

En ik loop ff naar de keuken, kom terug. Zegt mijn Moetie heel trots, kijk is?! De beroemde gaten van DE sjaal waren verdwenen. Die had ze snel dicht gemaakt. FUCK zeg, die gaten waren nou net zo speciaal. Vind het wel lief, maar ook jammer. En een vriendin zei nog die sjaal komt nooit af! HAH!! Wel dus. Vraag me niet hoe DE sjaal er uit ziet. Hij ziet er NIET uit. Hahhahaha maar ach met hulp en niet opgeven kom je ook ver. En het is wel een echte alla Mo sjaal.


En ook Alida bedankt voor je tips! Misschien denken jullie wat maakt ons DE sjaal nou uit?! Niks.. Maar deze Blog is speciaal, voor een speciaal persoon.


Liefs Just MoMo XX


Iedereen alvast een knallend 2012, en veel geluk!!







11 reacties:

Veronica zei

LOL ; dit is de meest bijzondere sjaal ooit. Een kunstwerk waar zoveel fysieke en verbale kracht in zet. Vloeken, spierklachten, nurse en Doc ervoor in gezet.........DE sjaal is echt 'a piece of art' van just MOMO.
Wil graag een foto van het eindresultaat met de inhoud er bij :-).
Prachtig verhaal en een bijzonder kado. Die vent heeft wel geluk!!

Alida zei

Met tranen in mijn ogen van het lachen en van ontroering zit ik jou verhaal te lezen over DE SJAAL. Ik weet van het begin.
Zo leuk dat idee.
En ja, Henry wil een echte Mo sjaal en die heeft hij nu.
Inclusief dichtgenaaide gaten, met wegversmalling en verbreding.
Bloed, zweet en tranen van MOMO zitten in deze sjaal.
En Henry zal hem koesteren, altijd en overal.

En zo laat jij maar weer eens zien dat je een ware vechter bent.
Of het nu gaat om het wachten op longen(verleden tijd) of het breien van een sjaal.

Lieve schat, je bent een KANJER in het kwadraat!!

Dikke knuffel van Alida

kim zei

Hahahahaha die dok!

femkekeurentjes zei

Geweldige BLOG !! HENRY heeft geluk !! Wat een mooi kado !! En die doc van ons SUPER FOTO !! XX

Ad zei

WOW, wat een leuke blog Monique.
En dan mijn lotx-arts, echt een leuke foto. Haha, om een ding ben ik wel blij. Dat hij niet aan de chrirug vroeg, tijdens de lotx "Mag ik zijn borstkarst dichtnaaien?"
Beste voor 2012!

X Ad

jetkempen zei

Monique dat is pas een sjaal met een verleden een toekomst. Het is een sjaal die je echt aan iemand met liefde geeft.
Die arts met het breiwerk in zijn hand ook hartstikke goed.
Voor jou ook een goed uiteinde en een heel goed 2012.
Groetjes Jet

Hans van Roon zei

Geweldig verhaal, een echt MO-verhaal,
Veel liefs, Hans xxx

Anoniem zei

wat een verhaal ,
maar heel leuk ,
en zo,n sjaal kom je er geen twee teggen ,
wat is henry toch een bof kont,
jij heb er zo veel voor gedaan ,
om een moooie sjaal tebreien ,
en met al de engeltjes gelukt ,
dikke kus moetie

Anoniem zei

Hoi momo,

wat een super blogje weer!!

iedereen wil wel zoon sjaal!!

H heeft maar mazzel!

gr. bob.

Henry zei

:-) en dan heb ik nu eindelijk zo'n super, van smal naar brede blauwe sjaal. Zonder gaten (helaas) voor mn oren en volgens mij is er ook een breinaald in achter gebleven...
En wat een leuk verhaal heb je er over geschreven. En dat allemaal om een sjaal. DE sjaal..van blauwe wol, zacht met harde stukken,smal waar t moet, breed waar nodig. Lieve Mo, thanx voor al je bloed, zweet en tranen die je er in hebt gelegd. DE sjaal is prachtig, en nou niet alleen omdat ie zo afzichtelijk ;-) mooi is, maar om het hele verhaal achter DE sjaal.
Ik zal hem koesteren, Thanx en een dikke knuf xx

Koen zei

Hilarisch verhaal, goeie foto van de breiende doc ;-) Je moet columns gaan schrijven!