Tomaten gevecht!



Een aantal dagen geleden, was het op de afdeling onrustig..3 verpleegsters waren uitbundig, nou eigenlijk 2. De 3de werkte ook nog netjes door! Maar 1 verpleegster S maakte het weer eens te bont, net als vroeger.
Even alles weer op zijn kop zetten. Leuk!

Het begon met de sondevoedingpakjes van een halve liter(contentrated)Verpleegster S, kwam de sonde brengen, in plaats van in mijn kippenhok te leggen, werd het gooien. En ik moest het snel opvangen!

En zo stonden wij een kleine 10 min, een kwartier de sondevoeding over te gooien! Ik in mijn kippenhok, en de verpleegster S in de gang.
We werden steeds uitbundiger. S riep nog, dat gaat dadelijk mis! Nee joh, zei ik, en hup gooide ik de volgende zak in volle gang naar S. Nou ja, S gooide nog harder! We moesten maar eens stoppen!

Wel jammer is altijd wel leuk, als Verpleegster S in die bui is, want dan kan alles. Ze vroeg, hebben we niks anders?! Nee heb geen hagelslag zakjes, maar heb wel toastjes. Die vlogen dus ook even door de gang en weer terug mijn Kippenhok in.

Maar dat was geen suc6. Verpleegster M die braaf de medicijnen aan het rond delen was, hield ons in de gaten, met een big smile.

Het drinkens rondje brak aan, ik hop richting de gang, en zie verpleegster S en ze roept ik heb een tomaat!! LACHEN!!! Ja wacht even roep ik, niet in mijn Kippenhok!
Zit dadelijk alles vol. Ik pakte een zuurstof tank, die hing vast aan de infuuspaal, en hoppa het tomaten gevecht kon beginnen! WOEHAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA

Nou we deden net of we in Italie waren, want daar is het eens per jaar dat je elkaar met tomaten mag bekogelen! Nou dat deden wij niet, we gooide over, maar dat werd snel een rotzooi. Alles zat vol, en vooral S zat vol...haar mooie verpleegster pakje zat snel vol, met resten tomaat en mijn slaap shirt zaten ook de nodige tomaten pitjes op. En in het haar van S zat het ook, op de kozijn, de vloer, deur, schoenen van S. Kortom alles op zijn kop!

Mijn vinger toppen waren blauw van het lachen, en van het gooien en stoeien met verpleegster S. Kapot was ik.. Verpleegster S riep ook maar weer eens hard tegen verpleegster M, dat ze sterker was dan M! M zei, nou dat denk jij maar. Dus Verpleegster S en ik waren klaar met de tomaat, dat was nu tomaten puree. Zuurstof hoger gezet. Maar Verpleegster S was door de dolle heen, en vloog ook verpleegster M, maar weer even aan, om te laten zien dat ze sterker was. 1 tel!! Verpleegster M, neemt verpleegster S, zo mee over de rug en hoppa en het was duidelijk wie het sterkst was!

Veel gelachen nog die avond, was op zijn ouderwets gezellig op F1..Mag van mij vaker gebeuren!!

2 reacties:

Alida zei

Ook in het VU waren twee verpleegkundigen die van lol trappen hielden. Ilse en Isamey. Ik heb regelmatig in een kramp gelegen van het lachen.
En daar knap je zo geweldig van op!!

Wat ook leuk is: waterbalonnetjes. Geeft minder zooi maar wel erg veel lol.
En jij hoeft niet naar Fysio, want zo krijg je beweging genoeg!

Zo ken ik Monkey weer!!

Anoniem zei

Monique,
Dat is wat ik zo bewonder in jou. Ondanks alles toch het leuke uit het leven halen. Two tumbs up! voor jou.
Groetjes Omnia.