2 Juli de OPROEP! (lang Blog)

Zo alles ingepakt, alle medicijnen na gekeken, ik vergeet voortaan nog veel, dus goed opletten!! Alles heb ik bij.

Nu nog snel boodschappen doen, en dan kan mijn weekend beginnen. WOEHOE!! Dus zo doe ik op mijn gemak mijn boodschappen. Maar even tussen door als je in het ziekenhuis ligt, merk je niet zoveel van de hitte. Ik kom Donderdag buiten.... HEET, FUCKING WARM, niet normaal, daar kunnen onze longen niet meer tegen op zeg, jeetje dan ben je in 1 klap neer geslagen. Maar goed ik was bij het boodschappen gebleven. Ons mam nog steeds in het ziekenhuis, en moet vertellen dat me dat niet in de koude kleren is gaan zitten. Wat is mijn MOETIE een sterk wijfie, het meeste verdriet was om ons mam, op de IC te zien liggen aan de beademing! Man, mijn hart scheurd open. Maar ze was er gelukkig nog, al hoewel ik het liever van mijn moeder had over genomen, maar ja, Thats Life en we kunnen de rollen niet omdraaien. Roeien met de riemen die we hebben. En dat hebben mijn pa (op zijn manier) en ik ook gedaan.

Maar weer naar mijn boodschappen, alles ingepakt...Mijn tong hangt onder tussen op de grond, en hijg als een 06 dame. Sodemieter me boodschappen in de auto.

Kom in de straat aan zie ik de auto van Loes staan, krijg een smsje van Laura, ik heb nog maar tot 5 uur de tijd, die zou langs komen, maar ik was aan de laten kant, lees het smsje, en metteen gaat mijn mobiel.

Met Monique?!
Hey Monique, met M van het ziekenhuis!

JA???? Monique er is een oproep voor je, kan je naar het ziekenhuis komen?!

Volgends M de verpleegkundige raakte ik wel in paniek. Weet het alleen niet meer. Ik kom er aan zei ik.

Ik gil naar Loes....STAP IN DE AUTO!
Wat roept ze, IK ZEG IN DE AUTO STAPPEN!!

Hoezo dan? Ik heb een oproep!! ONS MAM, HELP ONS MAM, ons mam is er niet, die ligt in Breda... MAMMMMMMMMMMMMMMMM!!!! Niet nu mam, en godverdomme net voor 50 euro boodschappen gekocht. MAM!! Ik zet de auto in zijn achter uit, scheur naar achter en stap uit en loop naar het huis van mijn ouders..IK bel, klop. Niemand thuis! PAPPPPPPPPPP godverdomme waar ben je nou...Bellen op zijn 06 geen gehoor!!

Ik weet het nummer niet van mijn mam.
Ik bel karin op, ik huil en vertel dat ik ons mam niet kan bellen. En onder tussen had ik mijn pa ook nog niet te pakken. Ik rij naar het ziekenhuis in Tilburg, Loes achter mij aan.

Ik was niet bang, maar meer het idee dat ik mijn mam niet zou zien, dat kon niet. Uit eindelijk kom ik aan. Word opgevangen door de verpleeging.
Bel nog een keer naar ons pap.

Hallo?!

PAP, IK HEB EEN OPROEP!
Ik kom er aan roept mijn pa...Onder tussen belt Karin mij op, en verteld dat mijn mam zo gaat bellen. Ik blijf ook nog over het beleg zeuren dat in de auto lag. Jeetje net boodschappen gedaan!

Eindelijk ons mam belt. Ik probeer me sterk te houden. Merk dat ze erg moe en aangeslagen is. We nemen afscheid via de telefoon.

Ik sms me suf. Ben vast mensen vergeten...Er gaat zoveel door je heen. Bang?? Nee niet echt, eerder verdooft en heel bewust van wat er ging gebeuren.

Mijn pap komt het Kippenhok binnen, houd me vast, en is van slag, ons mam net een open hart operatie gehad, en nu dan een oproep!
Ambulance komt er aan.

Heel F1 stond bij het kippenhok, kreeg van allemaal een knuffel, had ff het gevoel als of ik de serie van E.R zat. Alleen George Clooney was er niet, die zat in me gedachte ;-)x

Maar wat een uitzwaai zeg....Moet ook wel zeggen, alles is in een roes gegaan. Zo nu nog langs mijn Arts, op de poli nog wel!! HAHHAAHHA was grappig kom gewoon met brancare op de poli en werd zo de spreekkamer in gereden.

Dikke handen schudden en suc6 van mijn arts. Wel tof.

Even afscheid van ons pap, die rijd snel naar Breda voor ons mam en dan metteen naar Utrecht. Ik zeg tegen Loes jij gaat dan wel mee. In de ambulance, gaan er 100 gedachtens door je hoofd, ow even nog een smsje sturen, je weet maar nooit!! FF weer bellen..Ik werd overladen met smsjes, Karin belde huild op, ik kom er aan, ik kom ook naar het ziekenhuis, ander belde huilend op.

En zo blijft de andere rustig, en hield mij rustig. (Dat vond ik wel fijn)
Zo het UMCU nadert!

Nu vind ik het wel spannend worden.
Ze wisten nog niet dat ik er aan kwam blijkbaar.
Maar ik mocht naar kamer 4 op de EHBO.

Tis onder tussen half 6, maak er nog net een foto van. Ik zie mijn andere Arts binnen komen, geeft mij een hand, en zegt metteen, het gaat niet door Monique!!
Dringt niet door.
Zegt het nog een keer,
ik hoor het nog niet, pas bij de 3de keer had ik het in de gaten!

Ik zeg WAT???????? NIET DOOR???????

Sorry ff vloeken! Go*ve*Do**e TOCH!!!Dat meen je niet?
Weet je wel hoeveel smsjes ik heb verstuurd???????
De Arts was onrustig, en misschien voelde hij zich lullig, en gedroeg hij zich daarom ook lullig!!!

ACH zegt ie, zo heeft elk nadeel ook zijn voordeel!!! PARDON????????????????

1 verpleegkundige reageerde ook zo, van ja dat is lekker om nu te horen.

Wat is het voordeel? Zie het als een generale repetitsie...

Ja generaal in je kont dacht ik!! Ben ik er dan eindelijk. PPPPFFFFFFFF kan het nog erger?! De long was niet beschikbaar. De Arts gaat weg, en vraagt aan mij, wat doe je de volgende keer??

JA weer PARDONNNNNNNNN??? IK BEN ER %#@$#%%%*& TOCH!!!!! Ja dan ben ik er ook weer, wil dat horen of zo? Ja zegt de arts, en weg is de Arts.

Die ik normaal leuk vind maar voor nu even een sukkel. Het gesprek duurde ongeveer 10 min.
Half 6, en om kwart voor 6 zat ik weer in de ambulance!!
Mijn pa was nog onderweg.. Opvang was er niet!

Karin belde op, wij zijn er bijna! Ja schat, de oproep gaat niet door! Net voor ik de ambulance in ga, komt Karin nog aan, die rijd ook mee terug via de ambulnce...

Met pijn in me hart bel ik mijn pap op! Pap het gaat niet door. Die was ook van slag. Vanaf dat moment ben ook uit het veld geslagen. Ben aan gekomen in Tilburg, mijn pap gezien, en ben metteen naar mijn huis gegaan!!!

Vermoeid, en helemaal in een roes!!
Gelukkig helpt iemand mij snel weer uit die roes..

Hoe is het nu? Onder tussen is mijn mam gelukkig thuis! En ik ben aan het bij komen van alles.

Ga je de volgende keer weer??

VOOR 1000% en dan zal ik die longen krijgen ook!! Komt goed!

Bedankt iedereen voor de steun, smsjes, telefoontjes.. Op naar de volgende ronde!

21 reacties:

Mell! zei

Heey kanjer,

Wouw, zit met tranen in mijn ogen je mega lange maar "O" zo mooie verhaal te lezen. Jeetje wat heftig.. maar wat knap van jou dat je nog zoveel kracht overhoud om toch weer zoveel moed te verzamelen, om dat laatste beetje hoop te behouden. Daarom wens ik je ongelooflijk veel sterkte toe.

Hou je sterk meis, je kan het! Dat bewijs je nu maar eventjes. Het is namelijk niet niks wat je allemaal mee moet maken. Heb onwijs veel bewondering voor je!!

Op naar de "echte" oproep.
Liefs, Melanie!

Anoniem zei

stop toch meid met je gevecht, die illusie. Wat doe je je aan. Als je nieuwe longen krijgt is het meestal net zo afzien als je nu al doet en dan? afwachten of het lukt allemaal.
Groet en wijsheid toegewenst van een ervaringsdeskundige.

Tamara M. zei

Dat had inderdaad wel wat subtieler gekund... Maar ik denk dat de arts je een oppepper wilde geven, als in: Volgende keer net zo! Dan zeg je gewoon JA!..

Sterkte meisje, met het verwerken van deze tegenslag. Hopelijk gaat het met je moeder ietsje beter ondertussen!

liefs Tamara

lielie zei

SMILE!!!!

Ik hou van je (L)(L)(L)

dikke knuf

Cash en Els zei

Wat ben je toch een sterke vrouw, ik diep respect voor je.

Hartelijke groet, Els

Remke zei

Ik ben bij je.. dat weet je!
wat een lullige arts.. ist een newbie?? lekkerding?? naja dat zou dan als enige positief zijn!!
dikke kus en we gaan ervoor!

Bjorn den Haan zei

Hoi anoniem, wat een ontzettend slappe reactie van je. Dat jij het geluk niet hebt gehad om van je nieuwe longen te kunnen genieten gun je het een ander ook niet. Noem dan op zijn minst je naam zodat iedereen weet wat een dom en laag persoon je bent. Ik ben zelf ook ervarings deskundige, heb al 2 lt's op mijn naam staan. En ik weet zeker als ooit de keuze komt voor een 3e ik die ook zeker aan ga. Monique, laat je niet van de wap brengen door zo'n dom iemand, ga er gewoon voor en ik weet zeker dat iedereen die jou goed kent met je mee vecht.

Wij blijven achter je staan tot je die nieuwe long erin hebt zitten.

Dikke kus van mij...

Anoniem zei

Monique schat,
Je bent een ontzettende topper, je hebt je ontzettend goed gehouden!!!
je bent een kanjer!
en net zoals bjorn zegt,
HEEL zwak en krankzinnig om zo'n reactie te geven anoniem!
gewoon belachelijk! heb het lef om je naam hier ook te vermelden, maar nee, lekker anoniem hier stomme woorden neerzetten. zegt genoeg over je!
over monique kunnen we maar 1 ding zeggen! Ontzettende vechter die je bent! trots ben ik op je!
Er zijn genoeg mensen die je wel steunen schat, ik weet dat je het kunt.. en meerdere mensen met me!
Hele dikke kus,
En ik hou van je
X Loes

Unknown zei

Hee Monique,

Wat een heftig verhaal zeg! Ik vind het echt heel lullig dat die long niet goed was. Je staat al zo lang op HU dan moet je toch eigenlijk al lang een long hebben. Ik hoop dat je snel een nieuwe kans krijgt. Sterkte!

Groetjes,
Gwen

Anoniem zei

Met nieuwe longen meestal net zo afzien als nu?
Ik ken toch ook wel betere/goede verhalen.

En waarom zou dit gevecht een illusie zijn? Wie kan tegenwoordig de toekomst voorspellen?
Terecht Monique dat je er zo hard voor knokt. Negatieve ervaringen met nieuwe longen zullen er ongetwijfeld zijn, maar denk aan al die positieve verhalen. Dat is belangrijk! Daar ga jij ook voor! En voor niets minder!

Groetjes meelezer Louise

Astrid zei

Hoi Monique,

Fijn wat van jou zelf te lezen. Het is allemaal niet niets wat je meemaakt. Gelukkig is je moeder weer thuis en zal ze je misschien bij je volgende oproep kunnen bijstaan.
Ook ik heb van dichtbij meegemaakt (mijn broertje) wat iemand weer kan na de transplantatie, dus laat je niet van de wijs brengen door z'n reaktie.

Liefs van Astrid van Heeringen

Esther zei

jeeeemigggg ongelooflijk zeg. Ik lees via Cf cafe vaak je blog. Ik sta versteld dat dit zo gebeurd. Heel erg voor je. Hopelijk komt er gauw een nieuwe oproep en zal het die keer wel raak zijn. Wij leven met je mee, ook al kennen we je niet.

groetjes,
Esther (mama van Ruben (2,5 jaar) met CF)

Hilde zei

Hey lieverd!

Wat een verhaal zeg, poehpoeh, heftig! Lees hem nu eigenlijk pas want kon hem nergens op je hyves vinden.. Heb je zojuist een sms gestuurd om lekker ouderwets te gaan tokken! Is weer eventjes geleden en wil alles horen en hopelijk kan ik je een beetje afleiden van het vervelende nieuws! Ik hoop tot zodadelijk!

Kus Billie

Anoniem zei

Hoi Monique,
Wat een emoties allemaal. Houd moed, want drie keer is scheepsrecht!!!! Sterkte voor jou en je familie.
Omnia.

Anoniem zei

Jeetje MO wat heb je weer veel meegemaakt en dan weer zonder naar huis zo herkenbaar wat een opdonder krijg je dan weer he ,en net nu je moeder in het Z-H ligt maar wat ben je een KANJER hoe jij alles daarna toch weer bij elkaar raapt en er voor gaat! Wens je heel veel sterkte verder Mo en hoop dat je snel weer een oproep krijgt
en die Anoniem WALGELIJK in 1 woord!
Dikke knuffel van ons hier MO en ps neem aan dat het 2 Juli was he en niet Juni Gr Nancy van der Velden

Anoniem zei

Ha Moppie,

Wat heb je dat mooi opgeschreven in je blog. Echt zo heftig wat er allemaal gebeurd is...

Maar onthoud het goed meis, jou long is onderweg, ik weet het gewoon. Dagelijks denk ik aan je en duim nog steeds dagelijks voor je.
Je kan altijd bij me terecht, dat weet je nu wel he?

Meid, laat je niet uit het veld slaan. Maar zoals ik jou ken zal je dat ook zeker niet doen want je bent een echte vechter!!!!

Dikke kus en knuffel,
Marloes

Alida zei

Hey lief apie,
Zo, ik neem nu maar eens de tijd om op je bericht te reageren. Heb dit al wel op Hyves gedaan natuurlijk.

Het is echt teveel voor 1 mens wat jij weer voor je kiezen hebt gekregen. En toch,taai als je bent, je richt je weer op,sterkte je rug en pakt de draad van het leven weer op!

En ik ben het helemaal met Bjorn eens. Als ANONIEM het niet getroffen heeft met een nieuwe long, vertel dit dan met open vizier. Dit is een aanval in de rug.

De meeste getransplanteerden zijn blij met de kans die ze hebben gekregen!!!!!
En ik sta op de wachtlijst en sta te popelen om de strijd aan te gaan met een setje nieuwe longen.

En wij hier vinden Monique allemaal een KANJER!!

Kan ik van jou,ANONIEM, nu niet zeggen. Jammer.

Liefs Alida

Cash en Els zei

Dag Monique, kwam even langs op je blog. Geen nieuws onder de horizon zo te zien. Hou vol hoor!!!

Hartelijke groet, Els

Anoniem zei

Hey schat,
zit nu in de nachtdienst.
Denk dat jij al op een oor ligt, verbinding viel toenstraks weg.
slaap lekker en ik spreek je.
xx Loes
hvj(L)

Mell! zei

Heey Lieve Monique,

Je hebt al zo lang niks meer geschreven.. Logisch natuurlijk! Maar mis je verhalen wel. Hoop dat ik snel weer een berichtje van je kan lezen!

Liefs, Melanie! (L)

Anoniem zei

Monique,
Kan me voorstellen dat je het wachten helemaal zat bent, maar hou vol hoor, ze komen er aan. Ik weet zeker dat mèt mij heel veel mensen nog dagelijks duimen dat jij je snel weer beter mag gaan voelen.
Liefs Omnia.